Havssköldpaddor och Cenotes



Idag har vi snorklat med havssköldpaddor och badat i Cenotes som är typ en grotta som har livets klaraste vatten. Så sjuka upplevelser har jag fått vara med om här! Under snorklingen såg vi sköldpaddor såklart, korallrev, barracudor... Stavas dom så? Stingrockorn och en maaassa andra firrar!! Har sån respekt för havet så trodde aldrig jag skulle klara av detta men det gjorde jag! Duktig natti! 

Grottorna var lite läskigare. Väldigt mörkt, och väldigt lågt i "tak" på vissa ställen. Jag som lider av klaustrofobi hade gaaaanska smått panik när det blev tight men det gick snabbt över tack och lov! Annars var det grymt häftigt!

Vi har bilder och videos på allt men har tyvärr ingen dator så får lägga upp allt sånt när vi kommer hem! Bara 2 dagar kvar här. Nu börjar vädret bli bra igen tack och lov så imorgon ska vi sola, bada, äta och ta det lugnt! Sedan blir det en till utflykt på torsdag! :) spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0